وانتوس

ساخت وبلاگ

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:20

رستورانی در منطقه فرحزاد تهران پاتوق زنان خیابانی و بدکاره شده بود و بچه پولدارها با ماشین های آخرین مدل با مراجعه به این رستوران و گشتی در محوطه آن روسپی های چند میلیونی را انتخاب می کردند و با خود می بردند.

به گزارش صبحانه، این رستوران مورد دار با حکم قضایی تعطیل و مجوزش باطل شد اما از آن جایی که به محل رفت و آمد زنان بدکاره تبدیل شده بود، گویا ماموران پرونده اش را به راحتی نبستند و شروع به بازجویی از مدیران و کارکنان این رستوران کردند.
حضور فوتبالیست ها در رستوران منشوری در فرحزاد! +عکس
حالا یک منبع موثق می گوید؛ در اعترافات کارکنان این رستوران که مدیران آن را هم مجاب به افشای حقیقت کرد، به نام سه ستاره فوتبال هم اشاره شده که به این محل رفت و آمد داشتند و حتی با برخی زنان بدکاره هم در ارتباط بودند. این فوتبالیست ها در ساعاتی از روز که محوطه رستوران خلوت بود، به این محیط مراجعه می کردند و یکی از آنها حتی متهم است به کمک به اسکان برخی روسپی های این پاتوق!

گویا پرونده همچنان باز است و به همین دلیل نمی توان اطلاعات دقیقی از تخلفات این فوتبالیست ها که نام شان در پرونده پاتوق زنان بدکاره قیمت بالا! آمده است، ارائه کرد. منتظر اطلاعات تکمیلی باشید. برابر با شنیده های ما، اگر جرم این بازیکنان اثبات شود، شانس ادامه حضورشان در فوتبال را از دست می دهند. /راد نیوز

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:20

کلاهبردار تلفنی که خود را از مسئولان رده بالا معرفی کرده بود با نقشه فریبکارانه‌ای یک پزشک جراح را به دام انداخت و او را سرکیسه کرد. پزشک فریب خورده نیز روز بعد برای شکایت راهی دادسرای الهیه شد.

به گزارش صبحانه، کلاهبردار تلفنی که خود را از مسئولان رده بالا معرفی کرده بود با نقشه فریبکارانه‌ای یک پزشک جراح را به دام انداخت و او را سرکیسه کرد. پزشک فریب خورده نیز روز بعد برای شکایت راهی دادسرای الهیه شد.
 
مرد جراح وقتی روبه‌روی «محمودی» دادیار شعبه یکم دادسرای الهیه ایستاد گفت: «آقای قاضی هرچه در حسابم بود را با دست خودم به حساب یک کلاهبردار حرفه‌ای ناشناس واریز کرده‌ام. باورکنید هنوز هم نمی‌دانم چگونه این اتفاق افتاده است.»

وی گفت: چندی پیش مردی که خود را از مسئولان عالی رتبه معرفی می‌کرد با مطبم تماس گرفت و گفت می‌خواهد کارکنانش را برای جراحی‌های تخصصی، ویزیت و آزمایش‌های تخصصی نزد من بفرستد. وقتی این موضوع را از منشی شنیدم استقبال کردم و گفتم برای آنها وقتی را تعیین کند. اما آن مرد اصرار داشت که با خود من صحبت کند. به همین خاطر از منشی‌ام خواستم شماره تلفن همراهم را در اختیارش قرار دهد تا در این زمینه راهنمایی‌شان کنم.

روز بعد او با تلفن همراهم تماس گرفت تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.درحالی که با چرب زبانی اعتمادم را حسابی جلب کرده بود ازمن خواست برای تنظیم قرارداد شماره حسابم را برایش بفرستم تا مبلغی به عنوان پیش پرداخت به حسابم انتقال دهد. پس از ارسال شماره حساب نیز با من تماس گرفت و گفت سیستم بانکی مشکل پیدا کرده است. بنابراین ازمن خواست خودم پای دستگاه عابربانک بروم تا پول به حسابم واریز شود. من هم بقدری سرم شلوغ بود که به این موضوع فکر نکردم برای واریز پول به حسابم لازم نیست پای دستگاه خودپرداز بروم. اما درحالی که انگار مسخ شده بودم تمام حرف‌هایش را موبه مو اجرا کردم. بنابراین پس از پایان روز کاری خسته‌کننده خودم را به نخستین دستگاه خود پرداز نزدیک مطبم رساندم. سپس با مرد ناشناس تماس گرفتم و او با عذرخواهی و ادای احترام گفت می‌خواهد پول را به حسابم واریز کند تا مطمئن شود که مشکلی پیش نمی‌آید.

وقتی پای دستگاه خودپرداز رفتم مرد غریبه تلفنی گفت سیستم دستگاه را به زبان انگلیسی تغییر بدهم بعد هم تمام آنچه گفت را انجام دادم. در پایان کارهم مدعی شد دقایقی دیگر پول به حسابم واریز می‌شود. اما وقتی موجودی حسابم را گرفتم متوجه خالی شدن حساب بانکی‌ام و انتقال 70 میلیون تومان به حساب دیگری شدم.درحالی که شوکه شده بودم و نمی‌توانستم باور کنم در دام یک کلاهبردارحرفه‌ای افتاده‌ام همان لحظه با شماره تلفنش تماس گرفتم ولی تلفن خاموش بود.و...

با شکایت این پزشک، دادیار محمودی دستور داد مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی برای دستگیری مرد کلاهبردار وارد عمل شوند. کارآگاهان در بررسی حساب‌های بانکی مرد تبهکار دریافتند وی با جعل مدارک و شناسنامه‌های سرقتی چندین حساب دارد. اکنون نیز کارآگاهان در تلاش برای شناسایی و دستگیری مرد ناشناس هستند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:20

تبلیغات گسترده فیلم های ایرانی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان کمی پیش از آغاز سال 95 اوج گرفت.

به گزارش صبحانه، تبلیغات گسترده فیلم های ایرانی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان کمی پیش از آغاز سال 95 اوج گرفت. با آغاز اکران نوروزی این تبلغات شدت بیشتری پیدا کرد و فروش های فیلم های در حال اکران همزمان با این تبلیغات از جمله «من سالوادور نیستم»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «ابد و یک روز» که سه فیلم پرفروش و بالای ده میلیارد تومان سینمای ایران تا امروزند رشد خیره کننده ای داشت و همین مسئله باعث شد نهادهای قضایی کشور به برخورد با این پدیده روی بیاورند که حاصل آن حاشیه های فراوانی شد که از نیمه فروردین ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه داشت.
GEM تبلیغ فیلم‌های ایرانی را از سر گرفت

با آغاز اکران فیلم «عادت نمی کنیم» بحث بر سر برخورد یا عدم برخورد با فیلم هایی که تیزرشان به اوج خود رسید و بالاخره فیلم ابراهیم ابراهیمیان از سوی دادستانی توقیف شد تا اولین و تا امروز تنها قربانی این ماجرا لقب بگیرد. پس از این اتفاق سینماگران ایرانی برای این که فیلم هایشان آسیب نبیند به انتقاد از رفتار شبکه های ماهواره ای زبان پرداختند و همه پخش کننده ها و تهیه کننده ها موظف شدند تعهد دهند که در زمان اکران فیلمشان تبلیغاتی از آن ها در شبکه های  ماهواره ای پخش نخواهد شد.

البته در این بین برخی کارشناسان و حتی چهره های سینمایی مثل علیرضا داوودنژاد، غلامرضا موسوی، مهدی فخیم‌زاده، رضا کیانیان و اخیرا رضا میرکریمی معتقد بودند که این اتفاق نه تنها به ضرر کشور نیست بلکه با توجه به اینکه تمام این فیلم ها با مجوز وزارت ارشاد جمهوری اسلامی پخش می شوند به نوعی می تواند تبلیغ محصول ایرانی در یک شبکه ماهواره ای باشد و این نشان دهنده قدرت سینمای ایران است.

در هر حال در پی این اتفاقات شبکه تلویزیونی GEM که بیشترین حجم تبلیغات فیلم های ایرانی را در شبکه خود داشت تصمیم گرفت تا اطلاع ثانوی پخش این تیزرها را متوقف کند و این تصمیم تا امشب ادامه داشت. از ساعاتی پیش شبکه جم به شکل گسترده و ناگهانی تبلیغات فیلم های سینمای ایران را آغاز کرد و تا این لحظه تیزر فیلم های «دختر»، «دراکولا»، «بارکد»، «زاپاس» و «آبنبات چوبی» بی وقفه و پی در پی هم روی آنتن این شبکه می رود و تنها از فیلم های «ایستاده در غبار» و «عادت نمی کنیم» تبلیغی پخش نشده است.

حالا باید دید با توجه به این که پخش این تبلیغات و برخورد قاطعانه دادستانی و قوه قضائیه با این موضوع مهم ترین حاشیه سینمای در چهار ماه اخیر بوده این اقدام شبکه GEM با چه واکنشی از سوی سینماگران و نهادهای قضایی مواجه خواهد شد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 113 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:43

حضورشان در ترافیک و شلوغی غروب تا ساعت 10 -11 شب آنچنان مشهود نیست. اگر ساعت 12 شب به بعد گذرتان به اتوبان چمران، شمال به جنوب نزدیک پل مدیریت بیفتد یا نزدیک برج‌های معروف و گرانقیمت آتی‌ساز حتماً آنها را خواهید دید.

به گزارش صبحانه، حضورشان در ترافیک و شلوغی غروب تا ساعت 10 -11 شب آنچنان مشهود نیست. اگر ساعت 12 شب به بعد گذرتان به اتوبان چمران، شمال به جنوب نزدیک پل مدیریت بیفتد یا نزدیک برج‌های معروف و گرانقیمت آتی‌ساز حتماً آنها را خواهید دید.

پیش از اینکه فراموش کنم باید توضیحی درباره پاتوق‌ها بدهم. پاتوق‌ها برای معتادان کارتن‌خواب و بی‌خانمان حکم سرپناهی دارند که هم جای خواب‌شان است و هم جای مصرف. برای کسانی که دنبال تهیه مواد و مصرف هستند، پاتوق بهترین مکان است به‌ شرطی که پلیس سراغ‌شان نیاید و پاپیچ‌شان نشود. بر اساس آمار، در هر شبانه‌ روز نزدیک به هزار مصرف‌کننده به این پاتوق‌ها تردد دارند و در صورت جمع شدن پاتوق، محل دیگری برای این کار از سوی پاتوق‌داران ایجاد می‌شود.

قوانین خاص پاتوق‌ معتادان

برگردیم به اصل ماجرا؛ چند شب پیش به‌ طور اتفاقی از کنار یکی از همین پاتوق‌ها رد ‌شدم و با دیدن صحنه عجیبی مجبور به توقف شدم. چند جوان که فردایش فهمیدم نوچه‌های پاتوق‌دار هستند، به سوی یکدیگر شلیک می‌کردند. یکی دو تایی‌شان پشت درخت سنگر گرفته‌ بودند و چند نفری که در حال فرار بودند مدام به عقب برمی‌گشتند و تیراندازی می‌کردند. لحظه‌ای به سرم زد که از ماشین پیاده شوم و دنبال‌شان راه بیفتم و اینکه بالاخره چه اتفاقی می‌افتد اما عقل حکم می‌کرد بنشینم توی خودرو و از همان‌جا تماشا کنم.

از شانس من فیلم اکشن 2 دقیقه بیشتر طول نکشید و صدای تیراندازی قطع شد. حالا فقط صدای ماشین بود که ساعت 3 نیمه شب شنیده می‌شد. هنوز در شوک این صحنه بودم که در بزرگراه حکیم و در چند قدمی دوربرگردان مدرس به صحنه دیگری برخوردم؛ 5 موتور در حاشیه بزرگراه پارک کرده‌ بودند و آدم بود که از لای شمشاد‌ها بیرون می‌پریدند و به سمت‌شان می‌رفتند. نمی‌دانم چه خبر بود. آخر این موقع شب این آدم‌ها کی هستند و چه می‌کنند؟ اصلاً امشب چه خبر است؟

روز بعد به پاتوق استخر در کنار پل مدیریت رفتم. همان‌جایی که شب گذشته تیراندازی شده‌ بود. تا چشم کار می‌کرد آدم‌های جور‌واجور از دور و اطراف به‌ طرف پاتوق می‌رفتند. از زن جوان گرفته تا مردهای 30 - 40 ساله‌ای که صورت‌شان پیر پیر شده بود. حدود 100 نفر یا کمی بیشتر. 2 مرد جوان که از دور سالم و قوی به نظر می‌رسند در حال نگهبانی بودند. از معتادی که با فاصله زیادی از پاتوق، کنار درخت نشسته بود و بساطش را همان‌جا ‌راه انداخته بود و دود را به اعماق جانش فرو می‌برد از پاتوق می‌پرسم. اول جواب نمی‌داد. بعد از چند دقیقه‌ای که حسابی دود گرفت، زبانش باز می‌شود: «مأموری یا خبرنگار؟»

- کدومشون بهتره؟

- هیچ‌کدوم.

می‌گویم خبرنگارم و برای دیدن پاتوق آمده‌ام. می‌خواهم بدانم اینجا چه می‌کنند و چه کسی رئیس پاتوق است؟ سرانگشتان سیاه و تاول‌زده‌اش را جوری تکان می‌دهد که بفهماند نشر اطلاعات خرج دارد. بعد از گرفتن مبلغ مورد نظر شروع می‌کند: «ببین داداش این پاتوق «رضا درازه» الانم خودش زندانه و نوچه‌هاش اینجا رو اداره می‌کنن. به منم گفتن که حق ندارم پاتوق بیام به خاطر اینکه ازشون مواد نخریدم دیگه راهم نمی‌دن. هرکس میاد پاتوق، باید از پاتوق‌دار و آدم‌هاش مواد بخره وگرنه از پاتوق می‌ندازنش بیرون.»

قسطی حرف می‌زند و باید مدام سؤال پرسید که چند کلمه‌ای جواب پس بدهد.

- چه جور آدم‌هایی اینجا میان؟

- همه‌جور آدم. از من بی‌خانمون گرفته تا دانشجو و مغازه‌دار و آرایشگر و...

- چرا اینجا؟

- چرا نیان! بهتر از اینجا کجا می‌تونن برن؟ مواد که هست، مکان هم رایگان. میان می‌خرن و می‌کشن و می‌رن. هیچ‌کس از دوست و آشنا و فامیلشون هم نمی‌فهمه. اینجا برای آدم‌هایی مثل ما که خونه و زندگی و کار ندارن، بهترین جا برای زندگیه اگر این آدم‌های پاتوق‌دار بذارن.

- پاتوق‌دارها چه‌کار با شماها دارن؟

- اینجا صفر تا صد فروش و هر چیزی که به مواد ربط داره دست اونهاست. اگر کسی بیرون نشئه کنه و بیاد پاتوق و آدم‌های پاتوق‌دار بفهمن که از جای دیگه‌ای مواد خریده با چک و لگد می‌ندازنش بیرون.

- این آدم‌ها چطوری پاتوق‌دار شدن؟

- با زور. پرکمر هر کدومشون یه اسلحه هست. به زور میان و جایی که پاتوق مصرف‌کننده‌هاست رو می‌گیرن و براش قانون می‌ذارن. هر کسی هم که اعتراضی داشته باشه اونقدر می‌زنن تا سگ‌کش بشه. بعضی وقت‌ها که با خودشون درگیر می‌شن تیراندازی می‌کنن. آدم‌های خطرناکی هستن. یک وقت نری سمت پاتوق‌! اگر شک کنن که خطری براشون‌داری سمتت تیراندازی می‌کنن. از هیچ چیز نمی‌ترسن.

- به‌نظرت چقدر درآمد دارن؟

- ببین داداش اولش یک چیز بهت بگم. هر وقت بیای اینجا نوچه‌های پاتوق‌دار هستن. خودش هم غروب به بعد میاد. البته رضا که زندانه فعلاً برای خودش جانشین گذاشته. صبح و غروب اینجا خیلی شلوغه. هر کس به توان مالیش مواد می‌کشه. من دوا می‌زنم. اونی که وضعش بهتره شیشه، یکی تریاک و... حداقل روزی 700 - 600 نفر اینجا میان. اگر میانگین هر نفر 10 هزار تومان مواد بکشه، میشه روزی 7 میلیون. تازه من کم گفتم؛ یکی از بچه‌ها می‌گفت که رضا قبل از اینکه زندان بیفته روزی 13 - 12 میلیون درآمد داشت. بعضی آدم‌ها روزی 3 - 2 بار میان برای مصرف.

حالا می‌فهمم که تیراندازی و درگیری پاتوق‌دارها و نوچه‌هایشان بی‌دلیل نیست؛ حرف از درآمد ماهی 300 - 200 میلیون پول است که دست‌کم نصف به نصف سود است.

کوچ پاتوق‌ها از جنوب شهر به شمال‌ شهر

برای سردرآوردن از فعالیت پاتوق‌داران به سراغ یکی از افسران ارشد پلیس تهران در زمینه مبارزه با مواد مخدر می‌روم که بنابه دلایلی نمی‌خواهد نامی از وی در این گزارش برده شود: «پس از اجرای چند طرح در محله‌های شوش و هرندی و سایر مناطق آلوده به مصرف‌‌کنندگان مواد مخدر، معتادان به سایر مناطق تهران کوچ کردند. با شناسایی این مناطق و جمع‌آوری آنها پس از مدتی که توجه به پاتوق‌ها کمتر می‌شود مصرف‌کنندگان و پاتوق‌داران دوباره به آن پاتوق برمی‌گردند.

گاهی پاتوق‌ها با قیمت‌های بسیار بالایی فروخته‌ می‌شوند. هر پاتوق به‌طور اختصاصی مواد می‌فروشد. در یک پاتوق فقط شیشه و حشیش می‌فروشند، در یک پاتوق دیگر هروئین و تریاک. این مسأله بستگی به دور و نزدیک بودن پاتوق‌ها به یکدیگر دارد.»

وی با تأیید اینکه گاهی پاتوق‌دارها یا نوچه‌هایشان برای از دور خارج کردن حریف از صحنه عرضه مواد، دست به اسلحه می‌برند، می‌افزاید: «معمولاً گردانندگان پاتوق از افرادی که به چوبدار معروف هستند، برای نگهبانی در اطراف پاتوق استفاده می‌کنند، این افراد معتادند و برای دریافت مواد مخدر روزانه ۶ تا ۱۰ ساعت کشیک می‌دهند و به محض مشاهده مأموران با تلفن همراه یا سوت کشیدن آنها را خبردار می‌کنند. وقتی فروش مواد مخدر برای سوداگران مرگ که روزانه به هزاران مصرف‌کننده مواد می‌رسانند، سود نجومی داشته ‌باشد، تلاش برای گرفتن پاتوق دیگران گاهی به قتل و خونریزی می‌انجامد.

البته ما بیشتر این افراد را زیر نظر داریم و روزانه نزدیک به 180 خرده‌فروش و ساقی را دستگیر می‌کنیم. متأسفانه تهران بین 10 تا 15 هزار معتاد کارتن‌خواب دارد که براحتی منطقه رفت و آمدشان را تغییر می‌دهند و هنوز طرح درستی برای ساماندهی و ترک آنها در نظر گرفته نشده‌است. باید بگویم اگر طرحی برای پیشگیری از افزایش معتادان به‌اجرا گذاشته شود و از طرفی دستگیری‌ قاچاقچیان و پاتوق‌داران ادامه داشته‌ باشد، می‌توانم بگویم تا چند سال آینده تعداد پاتوق‌ها و مصرف‌کننده‌ها به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند. البته باید به ضعف و خلأهای قانون هم اشاره کنم که گاهی راه فرار را برای ساقی‌ها باز می‌گذارد.»

روزنامه ایران، پاتوق عبدی و پاشا و استخر و حسین لره و محمدشاه هنوز هم فعالند. آدم‌هایی که آنجا می‌روند هر روز نزارتر و چند قدمی به مرگ نزدیک‌تر می‌شوند و چوبداران و پاتوق‌دارها هر روز فربه‌تر و پولدارتر. خدا کند روزی بشود که بادآورده را باد ببرد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:43

هر وقت بخواهند از اهميت چيزي و درمقابل ،بي اهميت بودن چيز ديگري حرف بزنند ، مي گويند : فکر نان کن که خربزه آب است .

به گزارش صبحانه، در روزگاران قديم دو دوست بودند که کارشان خشتمالي بود . از صبح تا شب براي ديگران خشت درست مي کردند و اجرت بخور و نميري مي گرفتند . آنها هر روز مقدار زيادي خاک را با آب مخلوط مي کردند تا گل درست کنند ، بعد به کمک قالبي چوبي ، از گل آماده شده خشت مي زدند .

يک روز ظهر که هر دو خيلي خسته و گرسنه بودند ، يکي از آنها گفت : " هرچه کار مي کنيم ، باز هم به جايي نمي رسيم . حتي آن قدر پول نداريم که غذايي بخريم و بخوريم . پولمان فقط به خريدن نان مي رسد . بهتر است تو بروي کمي نان بخري و بياوري و من هم کمي بيشتر کار کنم تا چند تا خشت بيشتر بزنم . " دوستش با پولي که داشتند ، رفت تا نان بخرد . به بازار که رسيد ، ديد يکجا کباب مي فروشند و يکجا آش، دلش از ديدن غذاهاي گوناگون ضعف رفت . اما چه مي توانست بکند ، پولش بسيار کم بود . به سختي توانست جلوي خودش را بگيرد و به طرف کباب و آش و غذاهاي متنوع ديگر نرود .

وقتي كه به سوي نانوايي مي رفت ، از جلوي يک ميوه فروشي گذشت . ميوه فروش چه خربزه هايي داشت! مدتها بود که خربزه نخورده بود . ديگر حتي قدرت آن را نداشت که قدم از قدم بردارد . با خود گفت : کاش کمي بيشتر پول داشتيم و امروز ناهار نان و خربزه مي خورديم . حيف که نداريم . تصميم گرفت از خربزه چشم پوشي كند و به طرف نانوايي برود. اما نتوانست. اين بار با خود گفت: اصلا ً چه طور است به جاي نان، خربزه بخرم. خربزه هم بد نيست، آدم را سير مي کند. با اين فکر ، هرچه پول داشت، به ميوه فروش داد و خربزه اي خريد و به محل کار ، برگشت.

در راه در اين فكر بود كه آيا دوستش از او تشکر خواهد کرد؟ فکر مي کرد کار مهمي کرده که توانسته به جاي نان، خربزه بخرد. وقتي به دوستش رسيد ، او هنوز مشغول کار بود . عرق از سر و صورتش مي ريخت و از حالش معلوم بود که خيلي گرسنه است . او درحالي که خربزه را پشت خودش پنهان کرده بود ، به دوستش گفت : " اگر گفتي چي خريده ام؟ "

دوستش گفت : " نان را بياور بخوريم که خيلي گرسنه ام . مگر با پولي که داشتيم ، چيزي جز نان هم مي توانستي بخري؟ زود باش . تا من دستهايم را بشويم، سفره را باز کن."

مرد وقتي اين حرفها را شنيد ، کمي نگران شد و با خود گفت: " نکند خربزه سيرمان نکند. " دوستش که برگشت ، ديد که او زانوي غم بغل گرفته و به جاي نان ، خربزه اي درکنار اوست.

در همان نگاه اول همه چيز را فهميد . جلوي عصبانيت خودش را گرفت و گفت: " پس خربزه دلت را برد؟ حتما ً انتظار داري با خوردن خربزه بتوانيم تا شب گل لگد کنيم و خشت بزنيم ، نه جان من ، نان قوت ديگري دارد . خربزه هر چقدر هم شيرين باشد ، فقط آب است. "

آن روز دو دوست خشتمال به جاي ناهار ، خربزه خوردند و تا عصر با قار و قور شکم و گرسنگي به کارشان ادامه دادند .

از آن پس ، هر وقت بخواهند از اهميت چيزي و درمقابل ،بي اهميت بودن چيز ديگري حرف بزنند ، مي گويند : " فکر نان کن که خربزه آب است . "


وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:56

عشق یعنی خود را فدای دیگری کردن بدون هیچگونه چشم‌داشتی، و اگر فردی این را رد می‌کند، اوست که مهم‌ترین چیز در زندگی را از دست داده است.

به گزارش صبحانه، وقتی از او پرسیدند که چطور است که او غمگین نیست، او جواب داد: «چرا باید احساس بدی داشته باشم؟

جوانی بود که عاشق دختری بود. دختر خیلی زیبا و زرق و برق دار نبود، اما برای این جوان همه چیز بود. جوان همیشه خواب دختر را می‌دید که باقی عمرش را با او سپری می‌کند. دوستان جوان به او می‌گفتند: «چرا اینقدر خواب او را می بینی وقتی نمی‌دانی او اصلاً عاشق تو هست یا نه؟ اول احساست را به او بگو و ببین او تو را دوست دارد یا نه.»

جوان فکر می‌کرد دختر او را دوست دارد. دختر از اول می‌دانست که جوان عاشق اوست. یک روز که جوان به او پیشنهاد ازدواج داد، او رد کرد. دوستانش فکر کردند که او به هم خواهد ریخت و به مواد اعتیادآور روی خواهد آورد و زندگیش تباه خواهد شد. اما با تعجب دیدند که او اصلاً افسرده و غمگین نیست.

وقتی از او پرسیدند که چطور است که او غمگین نیست، او جواب داد: «چرا باید احساس بدی داشته باشم؟ من کسی را از دست دادم که هرگز عاشق من نبود و او کسی را از دست داده است که واقعاً عاشق او بود.»

به دست آوردن عشق واقعی سخت است. عشق یعنی خود را فدای دیگری کردن بدون هیچگونه چشم‌داشتی، و اگر فردی این را رد می‌کند، اوست که مهم‌ترین چیز در زندگی را از دست داده است. پس هرگز احساس افسردگی و دل‌شکستگی نداشته باشید.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:56

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: ۵۰۰ هکتار از ۳۵۰۰ هکتار دشت جنوب شهر تهران، آلوده است.

به گزارش صبحانه، به نقل از ایسنا، حقانی در مورد آخرین وضعیت سبزی‌های آلوده در مزارع جنوب شهر تهران با اشاره به بازدید اخیر کمیسیون سلامت از این اراضی گفت: حدود۳۵۰۰ هکتار از مزارع جنوب شهر تهران تحت کشت سبزیجات قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این دشت، توسط آب تصفیه شده آبیاری می‌شود، افزود: حدود ۱۰ الی ۱۲ مترمکعب در ثانیه آب وارد این اراضی می‌شود که به دلیل تصفیه شدن هیچ مشکلی برای محصولات اعم از سبزی و میوه ایجاد نمی‌کند.

حقانی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که از نهرهای فیروزآباد و سرخه حصار هنوز هم آب‌های روان و سحطی شهر به سمت مزارع جریان دارند، گفت: این آب در مسیر آلود شده و زباله‌هایی نیز در آن انداخته می شود و در برخی قسمت‌ها کشاورزان با پمپاژ این آب، آن را برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰هکتار از ۳۵۰۰ هکتار دشت جنوب شهر تهران، آلوده است، گفت: فرماندار ورامین نیز با ارائه گزارشی اعلام کرد که این موضوع را در شورای تأمین مطرح کرده تا نسبت به معدوم سازی و تعیین کشت جایگزین اقدام شود.

حقانی با رد برخی اخبار مبنی بر آلوده بودن هندوانه این اراضی افزود: در این ۵۰۰ هکتار عمدتا سبزی و ذرت کشت شده که بلال آن نیز برای مصرف دام و طیور استفاده می‌شود.

وی افزود: شورای شهر براساس قانون مدنی باید به مسائل بهداشتی مرتبط با مردم ورود کنند و پیگیری این موضوع تا حل مشکل ادامه خواهد داشت.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:56

جزئیات مرگ خودخواسته پسر دانشجو در پل طبیعت مشخص شد.

به گزارش صبحانه، حسن عباسی در گفت و گو با میزان،اظهار داشت: ساعت 16:10 عصر امروز خودکشی یک پسر جوان به اورژانس در بزرگراه  مدرس اعلام شد. بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به این بزرگراه حوالی پل طبیعت اعزام شد.

وی ادامه داد: با حضور عوامل امدادی مشخص شد پسر 23 ساله ای که دانشجوی یکی از دانشگاههای تهران است خود را از بلند ترین نقطه پل طبیعت (دایره میان پل) به داخل بزرگراه مدرس پریده است و جانش را از دست داده است.

به گفته عباسی با تائید مرگ پسر دانشجو،محل تحویل عوامل انتظامی شد.

گفتنی است با اعلام موضوع به بازپرس سجاد منافی آذر، وی به همراه تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی در صحنه حاضر شده و به بررسی موضوع پرداختند.

پس از تحقیق از شاهدان ماجرا و تائید خودکشی، با توجه به مشخص  بودن هویت پسر جوان، دستور احضار خانواده او برای مشخص شدن علت مرگ خودخواسته از سوی بازپرس جنایی صادر شدو.

در حال حاضر جسد با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:47

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: بیماران EB می‌توانند پانسمان خود را به طور رایگان از خانه EB دریافت کنند.

به گزارش صبحانه، رسول دیناروند با بیان اینکه مشکل اصلی بیماران EB، مشکل در پوست آنها است، اظهار داشت: یکی از مهمترین ابزار کنترل این بیماری، پانسمان‌های مخصوص است که البته وارداتی و گران قیمت هستند.

به گزارش تسنیم، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو افزود: به همین دلیل براساس تصمیمی که در وزارت بهداشت گرفته شد مقرر شد که این پانسمان‌ها توسط وزارت بهداشت تامین شود و در اختیار انجمن و خانه بیماران EB قرار گیرد.

دیناروند با اشاره به تخصیص اعتبار 5 میلیارد تومانی برای بیماران EB به وبدا گفت: این بیماران از این به بعد می‌توانند پانسمان را به طور رایگان از خانه EB دریافت کنند و دیگر نگران تامین پانسمان و هزینه‌های آن نباشند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:47

علت انفجار مهیب عصر امروز در غرب شهر بجنورد مربوط به انفجار معدن سنگ شکن بوده است.

انفجاری مهیبی در حوالی ساعت 19 بالادست پلیس‌راه مرکز خراسان شمالی رخ داد که صدای این انفجار مهیب باعث رعب و وحشت مردم شد.

آتش‌نشانان هم با به صدا درآوردن آژیر خود به سمت محل وقوع حادثه عزیمت کردند و از سوی دیگر دادستان، مسؤولان انتظامی و مدیریت بحران در محل حاضر شدند.

در پی وقوع انفجار مهیب همچنین شیشه برخی از منازل شهر به‌ویژه غرب بجنورد فروریخت.

این صدای مهیب مربوط به انفجار معادن بوده است که سبب بروز این حادثه شده است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:47

نفیسه روشن به همراه تعدادی از بازیگران به نیاسر رفته ودر مراسم جهلم این خواننده قدیمی شرکت کردند.

عکس/ نفیسه روشن در مراسم چهلم حبیب

مطالب مرتبط

نظر شما:

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:25

آب‌سردکنی در بردسکن موجب داغ‌دار شدن خانواده یک جوان 22 ساله شد.

به گزارش صبحانه، فرمانده نیروی انتظامی بردسکن اظهار کرد: اتصال برق در آب سردکن جان جوان 22 ساله را در بردسکن گرفت.

هوشنگ کیانی افزود: در پی گزارشی مبنی‌ بر برق‌گرفتگی جوانی 22 ساله در روستای ماراندیز، از توابع بخش انابد بردسکن، مأموران این فرماندهی در محل  حضور پیدا کردند و مشخص شد که این جوان هنگام خوردن آب از آب سردکن دچار برق‌گرفتگی شده است.

 وی ادامه داد: این جوان برای مداوا به بیمارستان ولی عصر بردسکن انتقال داده شد و 45 دقیقه اقدامات احیای قلبی-ریوی در اورژانس بیمارستان متاسفانه ثمری نداشت و تلاش تیم پزشکی موثر واقع نشد و این جوان جان خود را از دست داد.


وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 135 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:25

سلامت و تقویت قلب به عنوان مهمترین عضو بدن بسیار اهمیت دارد از این رو با برخی میوه‌ها مثل سیب می‌توان به راحتی این عضو را تقویت کرد.

به گزارش صبحانه، دکتر کرد افشاری متخصص طب سنتی گفت: قلب یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب می‌شود که حتی در این طب از آن به عنوان یکی از اعضای مدیر و رییس در بدن یاد شده است، عملکرد قلب، رساندن زندگی به تمام اعضای بدن است. بنابراین سلامت و تقویت آن به سلامت دیگر اعضای بدن ارتباط دارد.

وی افزود: برخی از خوراکی‌ها برای تقویت قلب مؤثر هستند مثل سیب، گلابی رسیده و شیرین، به، انار، لیمو، نارنج، بالنگ و آناناس که علاوه بر داشتن ویتامین و مواد مغذی، تقویت کننده قلب بوده و از تجمع مواد زائد و نامناسب در قلب و عروق جلوگیری می‌کنند.

کرد افشاری اظهار داشت: بوئیدن میوه‌های خوشبو مثل سیب و به در تقویت قلب مؤثر است. از دیدگاه طب سنتی خوردن سیب به ویژه اگر با گلاب مصرف شود شادی بخش و تقویت کننده قلب است در واقع سیب و یا آب آن میزان چربی مضر بدن را کاهش می‌دهد و به دنبال آن از گرفتی عروق پیشگیری کرده و ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

این متخصص طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد: گلابی شیرین نیز تعدیل کننده خون، شادی آور و تقویت کننده قلب است، حتی مصرف روزانه گلابی میزان کلسترول خون را در افراد سیگاری کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی در افرادی که دو عامل خطر مصرف سیگار و کلسترول بالا را دارند پیشگیری می‌کند. همچنین سبزی‌هایی مثل نعناع، ریحان و گشنیز برای تقویت قلب مؤثر هستند و علاوه بر داشتن بوی خوش باعث تقویت قلب و عروق قلبی می‌شوند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:25

دو کودکی که قرار بود ازسوی پدر سنگدل به مبلغ ده میلیون تومان فروخته شوند، با مداخله مددکاران اجتماعی نجات یافتند.

به گزارش صبحانه به نقل از میزان، داستان شکنجه کودکان توسط والدینشان صحبت امروز و دیروز نیست.
فروش دختر و پسر فقط 10 میلیون تومان! +عکس

کودکان زیادی بوده و هستند که توسط پدر، مادر یا نامادری و ناپدری شکنجه شده‌اند. این دو کودک قرار بود به مبلغ 10 میلیون تومان فروخته شوند که با مداخله بموقع مددکاران اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران، زندگی دوباره پیدا کردند.

ستایش شش ساله و سینا چهار ساله به‌طور مداوم توسط والدینشان شکنجه شده و پدر هر روز آنها را به باد کتک می‌گرفت.

همسایه‌ها که صدای ناله‌های این دو کودک را هر روز می‌شنیدند، سعی می‌کردند آنها را از اسارتگاه والدینشان نجات دهند، اما تلاش‌هایشان بی‌نتیجه بود. سرانجام ماجرای این کودک‌آزاری را به واحد مددکاری یک موسسه نیکوکاری گزارش کردند و تلاش مددکاران برای نجات این خواهر و برادر نتیجه داد.

قاضی پرونده دستور انتقال این دو کودک را به بهزیستی صادر کرد و سینا و ستایش تحویل بهزیستی شدند.

در این اقدام پدر و نامادری کودکان و زوج افغان که واسطه معامله بودند و قرار بود هزینه‌ای در این ارتباط دریافت کنند، نیز بازداشت شدند. 

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:45

عملیات احداث این مجتمع فولاد در سال 1386 و در زمینی به مساحت 250 هکتار در حالی که برای منابع آب آن فکر اساسی نشده بود آغاز شد.

به گزارش صبحانه، از منطقه بلداجی شهرستان بروجن خبر می رسد از بامداد امروز تاکنون شهر بلداجی و مناطق پیرامونی آن شاهد تنش هایی است که نیاز به توجه و رسیدگی دارد. مردم خواهان توقف طرح انتقال آب چغاخور به سفید دشت هستند و مسئولین بر اجرای این طرح اصرار دارند. با این حال بررسی دقیق ریشه های درگیری امروز نگرانی مردم پیش رو را نشان می دهد.
 
به گزارش «تابناک» از ساعت 5 صبح امروز تاکنون شهر بلداجی استان چهارمحال و بختیاری صحنه درگیری های جدید و تنش میان مردم و برخی مسئولین است. درگیری هایی که تا کنون بر اساس منابع محلی مصدومانی داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.بررسی ابعاد درگیری، اعتراضات و دلایل آغاز این حادثه حرف های ناگفته بسیاری را بازگو می کند که نیازمند است تا مسئولین دولت یازدهم و دولت های نهم و دهم در برابر مردم استان چهارمحال و بختیاری و سایر مردم ایران پاسخگو باشند.دلیل اصلی و منشأ بروز درگیری های امروز شهر بلداجی به سال 1386 و زمانی باز می گردد که مسئولان ارشد دولت نهم ظاهرا بدون انجام کار کارشناسی و مطالعات میدانی تصمیم به احداث یک مجتمع فولاد در شهر سفید دشت از توابع شهرستان بروجن را صادر کردند.
 
عملیات احداث این مجتمع فولاد در سال 1386 و در زمینی به مساحت 250 هکتار در حالی که برای منابع آب آن فکر اساسی نشده بود آغاز شد. با این وجود عمر دولت نهم و دهم به افتتاح عملیاتی این مجتمع کفاف نداد و در دولت یازدهم نیز مراحل ساخت این پروژه ادامه یافت.این مجتمع فولاد در حالی قرار است با مشارکت 65% فولاد مبارکه اصفهان و 35% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ساخته و راه اندازی شود که در بحث تأمین منابع با مشکل مواجه است و برای تأمین آب مورد نیازمند آب سایر مناطق استان است.با توجه به همین مشکل مهم و حیاتی یعنی نبود منابع آب کافی برای آغاز به کار مجتمع فولاد مسئولین تصمیم گرفتند تا برای رفع این مشکل اساسی اقدام به انتقال آب از منطقه بلداجی (یکی دیگر از شهرهای شهرستان بروجن) به محل مجتمع فولاد سفید دشت را گرفتند.
 
حالا و با شرایط اشاره شده مردم شهر بلداجی و روستاهای پیرامونی یک انتقاد و دو نگرانی مهم و منطقی دارند که دلیل اعتراض و عدم رضایت آن ها مبنی بر اجرای هر گونه طرح انتقال آب را موجه نشان می دهد.انتقاد آنها این است که چرا مسئولینی که مدعی هستند در راستای خدمت به مردم فعالیت می کنند و داعیه تلاش برای رشد و توسعه کشور را دارند، با اتخاذ چنین تصمیم هایی با زندگی آنها بازی می کنند؟ به عبارت بهتر سئوال مشخص آنها این است که آیا مسئولین نمی توانستند قبل از اجرای احداث این پروژه با انجام مطالعات دقیق مکان یابی و مشاهده واقعیت های منطقه سفید دشت که با توجه به محدودیت منابع آب زمینه مناسبی برای احداث مجتمع فولاد نداشت، مکان بهتری را برای احداث این مجتمع انتخاب کنند و یا از اجرای این طرح منصرف شوند؟
 
دو نگرانی مهم و منطقی مردم شهر بلداجی و روستاهای پیرامون این شهر نیز ناظر بر آن است که اولاً با اجرای طرح انتقال آب از تالاب چغاخور و منطقه بلداجی به سفید دشت، تکلیف کار کشاورزی و دامداری این اهالی و نیز محیط زیست تالاب زیبای چغاخور چه می شود؟
 
نگرانی دوم نیز آن است که با توجه به زمینه های مناسب جغرافیایی منطقه و این واقعیت که 65 درصد از سهام مجتمع فولاد سفید دشت مروبط به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است، چه تضمینی وجود دارد که طرح انتقال آب چغاخور و بلداجی به سفید دشت بهانه ای برای انتقال نهایی آب این منطقه به مجتمع فولاد مبارکه استان اصفهان نباشد؟
 
جزئیاتی دقیق از حوادث امروز شهرستان بروجن و دلایل وقوع آن
در نهایت ذکر این نکته ضروری است که درگیری های امروز در شهر بلداجی مساله ای است که ریشه آن را باید در عملکرد مسئولین گذشته بررسی کرد. دولت ها و مسئولانی که بدون کار کارشناسی در زمینه پروژه های انتقال آب چه در سطح درون استانی و چه در سطح کلان و ملی آن، زمینه تنش های انسانی و تهدیدات زیست محیطی را فراهم کردند.با نگاه به آینده و تنش هایی که هم اکنون در نقاط مختلف کشور بر سر آب و مخالفت و یا موافقت با انتقال آب وجود دارد، درگیری های امروز بلداجی باید جدی گرفته شود و دولتمردان باید بررسی کنند که دلیل اصلی اعتراض مردم چیست و آینده این اعتراضات چه خواهد بود؟
جنجال آبی بر سر احداث یک کارخانه +عکس

جنجال آبی بر سر احداث یک کارخانه +عکس


وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:45

به گزارش صبحانه، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: امدادگران آتش‌نشانی همدان در یک عملیات 2 ساعته موفق شدند دست کودک سه ساله‌ای را که لای تیغه‌های دستگاه چرخ‌گوشت گیر کرده بود، آزاد کنند.

محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: ساعت 20 و 5 دقیقه روز دوشنبه 28 تیرماه سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان بعثت در تماس با سامانه 125 از آتش‌نشانان برای رها کردن دست یک کودک از داخل دستگاه چرخ‌گوشت  درخواست کمک کرد.

وی افزود: با دریافت این گزارش و با توجه به اهمیت حادثه دو اکیپ مجرب از ایستگاه مرکزی با تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز به بیمارستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان که در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به بیمارستان رسانده بودند در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند، دختر بچه سه ساله‌ای دست راستش را وارد چرخ‌گوشت کرده و دستگاه دست وی را تا قسمت آرنج به داخل کشیده است.

بیاناتی اضافه کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کادر بیمارستان کودک مصدوم به اتاق‌عمل بیمارستان منتقل و با مهیا شدن شرایط، عملیات آزادسازی دست وی از داخل تیغه‌های چرخ‌گوشت آغاز شد.

وی عنوان کرد: در این عملیات حساس و نفس‌گیر یک گروه از آتش‌نشانان با حضور در اتاق عمل ماموریت بریدن چرخ‌گوشت و رهاسازی دست کودک و گروه دیگر خارج از اتاق عمل ماموریت پشتیبانی و انتقال ابزار و تجهیزات مورد نیاز را به عهده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تلاش مستمر و بی‌وقفه که دوساعت به طول انجامید، فرشتگان نجات موفق شدند با بریدن چرخ‌گوشت دست کودک 3 ساله را بدون صدمه‌زدن به قسمت‌های سالم آن آزاد کرده و مصدوم را برای طی مراحل درمان در اختیار کادر پزشکی قرار دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان تصریح کرد: متاسفانه این حادثه تلخ که عامل اصلی آن مانند تمام حوادث مشابه بی‌احتیاطی و بی‌توجهی والدین و رهاکردن چرخ‌گوشت آماده به کار در دسترس کودکان بوده، باعث شد انگشتان دست راست کودک دچار جراحت شدید شود.

وی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از حوادث مشابه که حاصل آن در بیشتر موارد معلولیت مادام‌العمر فرد مصدوم است، بعد از استفاده از وسایل برقی مانند آسیاب، چرخ‌گوشت، آبمیوه‌گیری و سایر وسایل مشابه حتما دو شاخه را از پریز جدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت بالا بودن پریزهای ساختمان سیم‌های چرخ‌گوشت را کوتاه کنند تا مجبور شوند آن را در سطحی بلند قرار دهند و اگر به هر علتی برای چند لحظه از کنار چرخ‌گوشت دور می‌شوند دستگاه را خاموش و دو شاخه را حتما از پریز جدا کنند.

وی در پایان درباره چرخ‌گوشت گفت: حتما از چرخ‌گوشتی استفاده کنید که دارای گلویی تنگ و بلند باشد و هیچ وقت گوشت را با دست داخل گلویی چرخ‌گوشت فشار ندهند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:45

قاتل ستایش منکر ارتکاب به تعرض شد و در آن گفت: «من آن روز سیاه مست بودم و فقط یادم می‌آید که ستایش در خانه ما بازی می‌کرد.

به گزارش صبحانه،  قاتل ستایش در جلسه تحقیق که در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی خازنی برگزار شد، منکر ارتکاب به تعرض شد و در آن گفت: «من آن روز سیاه مست بودم و فقط یادم می‌آید که ستایش در خانه ما بازی می‌کرد.

وی گفت: یادم می‌آید که به پشت بام رفته بودم و سیگار کشیدم اما از تعرض چیزی به خاطر ندارم.» برگزاری جلسه تحقیق از متهم درباره جرم تعرض در حالی است که پیش از این، پدر و مادر ستایش خواستار قصاص متهم شده و گفته‌اند که «خواهرهای متهم را برای صحبت درباره رضایت، به خانه‌شان راه نداده‌اند.» پدر متهم نیز گفته است که برای صحبت با اولیای دم اقدام کرده‌اند اما‌ آنها به جرم ایجاد مزاحمت به پلیس شکایت کرده‌اند. جلسه رسمی رسیدگی به پرونده در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

«ستایش» نام دختر شش ساله افغان است که به دست پسری ١٧ ساله در ورامین مورد تعرض قرار گرفت، به قتل رسید و جسدش با اسید تخریب شد. نام او از ٢٢ فروردین امسال با پرونده‌ای خشونت‌آمیز گره خورد. در این روز قاتل او را به اتاقش در طبقه دوم خانه‌شان کشاند و پس از تعرض و قتل، جسدش را در یک جعبه موسیقی گذاشت و رویش اسید ریخت تا از بین برود. متهم پس از آنکه موضوع را به یکی از دوستانش اطلاع داد، لو رفت. او در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «آن روز ستایش برای بازی با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتی خواهر و خواهرزاده‌ام رفتند، ستایش در خانه تنها ماند. من مشروب خورده بودم و مست بودم.

سراغش رفتم و او را مورد آزار و اذیت قرار دادم. پس از آن با چاقو او را کشتم و جسدش را در یک جعبه موسیقی گذاشتم و رویش اسید پاشیدم تا از بین برود اما این اتفاق نیفتاد.» او پس از ناکامی در از بین بردن جسد، با بهانه خراب بودن کولر اتاق، یکی از دوستانش را به محل کشاند اما او با دیدن جسد، موضوع را برای پدرش تعریف کرد و سرانجام، یک روز پس از حادثه، پدر متهم با اطلاع از ماجرا، پسرش را به پلیس ورامین تحویل داد.

منبع: اعتماد

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:41

سرخ کردن ماهی با روغن زیتون، خواص آن را بیشتر می‌کند.

به گزارش صبحانه، محققان در پی انجام مطالعه‌ای متوجه شدند بهترین شیوه پخت ماهی، سرخ کردن آن همراه با روغن زیتون خام و تصفیه نشده است که باعث افزایش خواص آن می‌شود.

به گفته محققان اسپانیایی، سرخ کردن ماهی در روغن زیتون خام موجب می شود روغن از لحاظ میزان اُمگا۳ غنی تر شود.

به گفته محققان دانشگاه باسکیو اسپانیا، روغن سرخ شده در روغن زیتون فوق خام و آماده شده در مایکروویو، سالم ترین نوع پخت ماهی است.

طبق این مطالعه، مشخص شده است تکنیک های سرخ کردن، ماهیت روغن مورداستفاده و گونه ماهی مصرفی بر تغییرات روی داده در زمان سرخ شدن ماهی تاثیر می گذارد.

باربارا نیوآ اکواریا، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «انتخاب روغن پخت و پز، بواسطه تاثیر بر الگوی لیپید موجود در ماهی و بر ایجاد احتمالی ترکیبات سمی در روغن در طول سرخ کردن، بسیار حائز اهمیت است و می تواند بر سلامت مواد خوراکی و انسان تاثیر گذارد.»

برای انجام این تحقیق، فیله ماهی خاردار اروپایی و ماهی سیم در ماهیتابه و در مایکرویو با استفاده از روغن زیتون فوق خام تصفیه نشده و روغن آفتابگردان تصفیه شده سرخ شدند. طبق یافته های این مطالعه، در طول مدت سرخ شدن، نه تنها لیپیدهای ماهی به روغن سرخ کردنی منتقل شدند بلکه اجزای روغن نیز به فیله ماهی منتقل شدند.

مطالعه آشکار ساخت بعد از سرخ شدن، روغن زیتون غنی از اُمگا-۳، گروه های آسیل اُمگا-۱، چربی لینولئیک و چربی اشباع شده (حاصل از ماهی) شده بود. 

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:41

چندی قبل مرد جوانی با تسلیم شکایت به دادسرا مدعی شد ازسوی یک تبهکار اینترنتی هدف کلاهبرداری قرارگرفته است.

به گزارش صبحانه، مرد جوان گفت: ازحدود یک سال قبل در شبکه تلگرام با فردی کلاهبردار آشنا شدم. او عکسی از یک زن جوان زیبا منتشر کرده بود و خود را یک بانوی آماده ازدواج معرفی کرد. بعد هم به هم قول ازدواج دادیم. من که با دیدن عکس این زن فکر می‌کردم همسر ایده آل خود را پیدا کرده‌ام بدون اینکه دراین مدت حتی یک بار او را ببینم  به عناوین مختلف 600 میلیون ریال طی چند مرحله به حسابش واریزکردم. اما درحالی که برای ملاقات حضوری با همسر آینده‌ام لحظه شماری می‌کردم ناگهان ناپدید شد و ارتباطش را نیز قطع کرد. به هیچ کدام از پیام هایم نیز جواب نداد.

به گفته سرهنگ اسماعیلی رئیس پلیس فتای کرمان، پس ازاین شکایت کارشناسان پلیس فتا با ردیابی‌های فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم چند چهره شدند.

رئیس پلیس فتای کرمان گفت: وی پس ازاینکه با اسناد و مدارک پلیس وشاکی روبه‌روشد لب به سخن گشود و اعتراف کرد.

منبع: روزنامه ایران

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:41